søndag den 4. november 2012

kaffe

 
 
Jeg er glad for kaffe og allerhelst med masser af mælk... Faktisk drikker jeg nok mere mælk med kaffe;) Jeg er ikke afhænging af min morgenkaffe og det er heller ikke dagligt, at jeg drikker kaffe, men som oftest gør jeg. Vi er dog ikke enige herhjemme om hvordan man udtaler "kaffe". Anders mener det hedder "kaf´", hvilket slet ikke lyder rigtigt i mine ører... for det hedder da KAFFE...
Det har været det store diskussionsemne ude hos mine forældre i aften, hvor vi har fejret min mors fødselsdag. Et andet bud på udtalelsen af "kaffe" er "kæffe". Hmmm, synes heller ikke det lyder godt... Hvordan siger I "kaffe"?

Jeg er gået på ferie idag og jeg vil nyde en masse god KAFFE i min ferie...:)



2 kommentarer:

  1. god ferie og hjemme hvor din kæreste voksede op hed det ikke Kaf men Kaffe, så det er noget han selv har fundet på.

    SvarSlet
    Svar
    1. tak - og i lige måde. Jeg ved heller ikke hvor han har hørt det... måske på brandstationen.

      Slet

Jeg elsker kommentarer - har du noget på hjertet, så skriv endelig :)