mandag den 5. november 2012

status

 
Status på mit vægttab.. Jeg startede den 1. september 2012 med at skære sukkeret fra, mindre kulhydrater, flere proteiner og grøntsager, samt mere motion. Det har været hårdt og det har kostet blod, sved og tårer nogle dage. Idag er jeg super glad - mit mål på 2 mdr. var ca. 7-8 kg, men jeg har tabt ca. 3 kg. mere end jeg regnede med (og så har jeg endda syndet lidt på det sidste). Jeg er stolt af mig selv - stolt over, at jeg har gjort det, og har holdt fast de sidste par måneder, selv når fristelserne har været store.. Når vi har været ude at spise, er det ikke altid sjovt at sige "nej tak" til desserten, sovsen eller den ekstra portion, som jeg førhen da godt liiige kunne klemme ned.
 
Jeg har indimellem en rygrad som en regnorm, når jeg har været stresset og det ikke har været den bedste dag, men selv på de dage har jeg formået at holde fast, og har valgt det sunde alternativ.. Mine redninger har været is uden sukker, müslibarer fra Nutrilett, knækbrød, kanelknækbrød, mandler, rosiner og lakrids uden sukker.
 
Det er fedt, at man kan se tøjet er ved at være løst og for stort, og noget af det gamle tøj, kan jeg igen passe.. Så nu fortsætter jeg og så motionen have en ekstra skalle... Jeg tager lige 10 kg mere til den 1. januar 2013, så svært kan det vel ikk være :) 

10 kommentarer:

  1. Super flot - gid det var mig der kunne tage mig sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kommer nok :)
      Tak, er også glad for det, nu glæder jeg mig bare til det sidste er smidt og til når man begynder at kunne se det rigtigt.

      Slet
  2. Hold nu op, det er sejt! Tillykke med det store vægttab....jeg skal selv i gang lige om lidt....ikke med et stort vægttab men jeg har besluttet at lægge kosten om og jeg glæder mig faktisk til at komme i gang.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) Det er jo også det som dét handler om... livsstilændringer i kosten/motionen... det er hårdt, men det virker og man bliver fakitsk ret glad i låget af det :)
      Kh Rikke

      Slet
  3. Super flot. Godt du husker at klappe dig selv på skulderen. Det er et flot resultat. Jeg forsøger at komme tilbage på stien igen. Efter et tab på 17 kg er der desværre røget lidt på igen :-(
    Husk nu at give dig selv en gave det har du fortjent:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, er også pisse stolt af mig selv... Er sikker på du nok skal slippe af med de extra kg igen - og også huske at klappe dig selv på skulderen for de kg, du har tabt...
      Har belønnet mig selv idag med et stykke kage og imorgen shoppetur i stof og stil med min svigerinde.. haha:)

      Slet
  4. Tillykke! Hvor er det flot! Følger du et særligt program?
    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!! Jeg har fulgt en del af principperne fra De Danske vægtkonsulenter ift mængden af kulhydrater og grøntsager og portions"fordelinger", men samtidig har jeg ikke altid spist ALLE grøntsagerne og har indimellem spist ekstra knækbrød eller ekstra mandler.. jeg har også drukket mindre vand end jeg burde og mere sukkerfri sodavand;) Jeg har brugt mange opskrifter fra Christian Bitz og Charlotte Bircow. Ellers er det egentlig bare at vælge sunde alternativer- groft og fiberrigt, salat til hovedmåltiderne, kun spise en portion etc...:)

      Slet
  5. Wauw det er skisme godt gjort Rikke!
    Skøn blog du har dig her :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie!
      Jeg arbejder også på højtryk med at gøre den skøn:)

      Slet

Jeg elsker kommentarer - har du noget på hjertet, så skriv endelig :)